راهکار ها

بلندگو بی سیم صوت بی سیم بلندگو وای فای

اسپیکر تجت شبکه اسپیکر وای فای اسپیکر بی سیم


IPSpeaker پیجینگ تحت شبکه
اسپیکرهای تحت شبکه به نسل جدیدی از اسپیکرها ها اطلاق می شود که قابلیت کنترل پذیری از طریق شبکه های ذیل را دارا می باشند

LAN - WIFI - LTE

 پخش انواع مدیا به صورت زمان بندی شده :

در این حالت می توان به هر یک از IP SPEAKER ها به تنهایی و یا گروهی از آن ها زمان بندی پخش داده شود و در بازه زمانی مشخص به  پخش فایل های چند رسانه ای می پردازد ، سامانه پخش این امکان را دارا می باشد که در صورت هم پوشانی دو زمان بندی ،  بر اساس اولویت داده شده شروع به پخش نماید . در این حالت مدیا با اولویت پایین تر متوقف شده و یا میزان صدای آن کاهش می یابد و مدیا با اولویت بالاتر شروع به پخش می شود و در صورت اتمام مدیا با اولویت بالاتر، مدیا با اولویت پایین تر ادامه می یابد و یا میزان صدا به حالت قبل باز می گردد .

منابع پخش صوت :

  1. رادیو انلاین 2 . رادیو FM 3. فایل ذخیره شده در دستگاه  4 . STREAM (پخش زنده صدا)

قابل استفاده در پارک ها ، مراکز خرید ، گالری ها ، موزه ها و ….

قابل استفاده به عنوان سامانه پخش اذان

  1. 2. پیجینگ تحت شبکه :

بلندگو ها با اتصال به سامانه تلفنی تحت شبکه، قابلیت دریافت تماس  را دارند. در این حالت IP SPEAKER ها را می توان به عنوان سیستم پیجر استفاده کرد و  با تماس با یک IP SPEAKER یا گروهی از آن ها عملیات پیج را انجام داد،  بلندگوها Zone بندی شده و محدوده خاصی را  می توان پیج کرد.

CCTV AND IPSPEAKER

کاربرد اسپیکر در کنار دوربین مدار بسته:

با نصب اسپیکر های تحت شبکه در کنار دوبین های مدار بسته نگهبان و یا تکنیسن اتاق کنترل می تواند با افراد حاضر د رمحل ارتباط داشته باشد و هشدار و یا هر پیام دیگری را اعلام کند. قابل بکار گیری در کارگاه ها و کارخانه هایی که اتاق کنترل مرکزی دور از محیط نصب می باشد.

رادیو شهری ، مدیریت بحران شهری

کاربرد اسپیکر در کنار دوربین مدار بسته:

یکی از کاربردهای این اسپیکرها در سطح شهرها در موارد بحرانی مانند زلزله ، سیل ، طوفان و … برای پیام رسانی فوری و اضطرای است 

بلندگو ها از طریق پرتکل های امن ، قابلیت دریافت تماس  و پخش پیام اضطراری را به صورت زنده (Live Stream) را دارند.، در موارد بحرانی مانند سیل ، زلزله ، طوفان و … از اسپیکر های فوق می توان برای رساندن پیام های اضطراری و حیاطی برای شهروندان استفاده نمود 

اهمیت سامانه هوشمند پخش اذان

رهبر انقلاب: ” چندی پیش، من راجع به اذان سفارش کردم و البته گفتم که صبحها با بلندگو در همه‌جا اذان نگویند، تا مردم از خواب بیدار نشوند. مثل این‌که بعضی از مؤمنین، این قسمت دومش را بیشتر از قسمت اول گوش کردند!

آنچه که مقصود ما بود، این بود که در سحرها، هر جایی یک بلندگو صدا نکند؛ ولی معنایش این نبود که به هنگام سحر، صدای اذان در شهری مثل تهران به گوش نرسد!

نه، در جایی مثل تهران، اقلاً در چند مسجد از مساجد مهم، خوب است که با بلندگو اذان پخش بشود؛ حتّی اذان صبح. در شهرهای کوچک هم به فراخور وسعت آن شهر، میبایست اذان صبح در چندجا پخش بشود.

اما در ظهر و شب اذان بگویند؛ هم اذان بلندگو، هم جلوی مساجد، هم داخل مساجد و هم در خیابانها، تا مردم به اذان گفتن عادت کنند”

سامانه اسپیکر های تحت شبکه در میادین اصلی و نقاط پر رفت و آمد نصب شده و با توجه به افق شهر، به پخش اذان می پردازد.

قابلیت های سامانه پخش اذان :

  1. تنظیم حجم صدا ( Volume ) برای هریک از اذان ها صبح، ظهر، مغرب به صورت جدا گانه
  2. تنظیم حجم صدا ( Volume ) برای هریک از اسپیکر ها به صورت جداگنه با توجه به محل قرار گیری به طور مثال میادین اصلی شهر با صدای بیشتر
  3. انتخاب قاری اذان

کاربرد در فروشگاههای زنجیره ای:

سامانه اسپیکر های تحت شبکه در فروشگاه زنجیره ای می تواند به عنوان سامانه پخش یکپارچه پیام های تبلیغاتی در تمامی شعب بکار روند ، به طور مثال در صورتی که تخفیف جدید یا فروش فوق العاده وجود داشته باشد به طور همزمان در سراسر شعب اطلاع رسانی می شود و همچنین می توان آگهی های تبلیغاتی کارخانه های تولید کننده را به صورت یکپارچه پخش کرد و منبع درآمدی برای فروشگاه باشد .

کاربرد در حرم ها :

در حرم و اماکن مقدس سامانه اسپیکر های تحت شبکه به عنوان سامانه پخش یکپارچه اذان ، ادعیه و سخنرانی ها استفاده کرد ، همچنین می توان اسپیکر ها رو گروه بندی کرد و سخنرانی یا پیام را در محوطه مورد نظر پخش نمود .

کاربرد در سطح شهر ها :

سامانه اسپیکر های تحت شبکه در میادین اصلی و نقاط پر رفت و آمد نصب شده و در زمان های مشخص پیام ، اذان و یا سخنرانی ویا هر مدیا دیگری پخش می شود.

کاربرد در پارک ها، شهربازی ها ، پارک های آبی و مراکز تفریحی و میادین اصلی شهر :

  سامانه اسپیکر های تحت شبکه در پارک ها برای پخش موسیقی هنگام ورزش های صبحگاهی و یا گردهمایی ها، جشن ها ، مراسم مذهبی و … همچنین برای پخش پیام و یا سخنرانی به طور هماهنگ در  سراسر شهر استفاده می شود، در مراکز تفریحی با توجه به بزرگی محوطه،  نصب و سیم کشی کابل های   طولانی انتقال صوت سخت است ودر آینده امکان خرابی و نویز در سیم کشی در اثر نزدیکی به کابل های برق وجود دارد، اسپیکر های تحت شبکه با توجه به بی سیم بودن و کارکرد در فرکانس های بالا از انواع نویز مصون می باشند. 

زیر ساخت ارتباطی بیسیم  :

  در صورت نبود زیرساخت شبکه(LAN ، Wi-Fi و … )، اسپیکر های تحت شبکه شرکت PerSava  دارای سامانه ارتباطی مخصوص به خود می باشند که تک تک اسپیکر ها  به صورت بی سیم به یکدیگرمتصل می شوند می توان محدوده وسیعی را پوشش دهند، قابل استفاده در محیط های وسیع مانند پارک های جنگلی